Двете най-големи модни групи в света се очаква да представят тримесечните си приходи от продажби в сряда. Прогнозите на анализаторите са, че играч номер едно – Inditex, се е върнал до нивата преди пандемията, след като магазините са отворили отново врати, а хората копнеят да обновят гардеробите си. Същевременно H&M все още има път, който трябва да извърви, предава Ройтерс.
Модните търговци на дребно се възстановяват от удара, който им нанесе пандемията през 2020 г., след като икономиките се отвориха, а рестрикциите бяха разхлабени, въпреки че разпространението на делта варианта на коронавируса напоследък накара редица правителства да върнат част от ограниченията.
Анализатори твърдят, че възстановяването на Inditex, собственикът на Zara, през тримесечието вероятно е било подкрепено допълнително от бързината, с която работи компанията, от силното общо възстановяване на основния ѝ пазар Испания, както и от по-големите продажби в Китай, където H&M понесе удар, след като през 2019 г. изрази опасенията си за предполагаемото нарушаване на човешките права в региона Синдзян.
„Очакваме Inditex да запише най-силното си представяне през лятото, подкрепена от своето по-премиум позициониране, модните оферти и по-доброто представяне в Китай. Въпреки това маржът на H&M също трябва да е силен“, коментира анализаторът на RBC Ричард Чембърлейн.
Анализаторите очакват базираната в Испания Inditex да е достигнала 7,02 млрд. евро приходи от продажби за тримесечието до юли (второто ѝ фискално тримесечие), сочат данни на Refinitiv SmartEstimates. Сумата с е 48% по-висока спрямо година по-рано и е с 2% по-голяма от тази за същия период на 2019 г.
„Очаква се стабилно тримесечие“, коментират анализатори от JP Morgan.
“То трябва да е подкрепено от по-малък брой затворени магазини и като цяло леко подобрен фон: испанският пазар на дрехи се подобри значително през юни, макар че изглежда през юли отново отстъпи; данни от Европа показват, че Франция се е подобрила значително, а Съединените щати все още са силен пазар“, посочват те.
Приходите от продажби на Inditex за май и началото на юни бяха двойно по-високи от тези година по-рано, след като купувачите се насочиха към пазаруване след блокадите.
Прогнозата за нетната печалба на испанската група е за 872 млн. евро, което е с 307% повече спрямо година по-рано, и 7% над нивата от 2019 г.
Анализатори от Alantra Equities пишат, че вдигането на ограниченията върху пътуванията, намаляването на работата от дистанция и завръщането на социалните събития трябва да подкрепят търсенето на модни продукти. И все пак остават предизвикателства. Приходите от продажби на британския моден търговец на дребно от нисък клас Primark, който няма онлайн присъствие, се оказаха под очакванията на мениджмънта през последното тримесечие.
Приходите от продажби на шведската H&M за периода от юни до август, третото ѝ фискално тримесечие, се очаква да нараснат с 14% на годишна база, но да са с 9% по-малко спрямо същия период на 2019 г. по данни на Refinitiv SmartEstimates. Данните за тримесечието, които компанията ще обяви в сряда, ще бъдат последвани от годишния ѝ отчет, който ще бъде разкрит на 30 септември.
Редица индустрии по света бяха засегнати от липсата на контейнери и други проблеми с веригата за доставки, което доведе до забавяния и до скок на транспортните разходи, но H&M и Inditex не изглеждат заплашени рафовете им да останат празни.
Приходите на H&M бяха засегнати от Китай, където през март компанията беше изтрита от Tmall и от магазините за приложения на местните играчи, след като през 2019 г. показа, че е притеснена за действията на Пекин срещу уйгурите.